Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Studia podyplomowe

CEL STUDIÓW: Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z osobami z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, środowiskiem społecznym i rodzinnym ucznia oraz zwrócenie uwagi na potrzebę zintegrowania działań rehabilitacyjnych i edukacyjnych w tym kierunku.

ADRESACI: Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I stopnia*, I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane. Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego**.  

**w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

UZYSKANE KWALIFIKACJE: Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych oraz podejmowania działań edukacyjnych i wspierających przyszłego podopiecznego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera na poziomie indywidualnym jaki i klasy szkolnej we wszystkich typach szkół, w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

PROGRAM: Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Program studiów obejmuje m.in zagadnienia:

  • Rozwój układu nerwowego i jego zaburzenia
  • Psychologiczne metody diagnozy i oceny rozwoju osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Podstawy edukacji, terapii i rehabilitacji osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Podstawy prawne specjalistycznych zajęć dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Diagnoza poziomu funkcjonowania dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Wczesny autyzm dziecięcy
  • Wspieranie rozwoju dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Procesy poznawcze osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Edukacja osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergerai innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metody terapii osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Rodzina dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju-funkcjonowanie rodziny, wsparcie, metody pracy z rodziną
  • Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
  • Zarządzanie stresem i sytuacjami trudnymi w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka nauczania i wychowania osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Uzupełniające metody terapii-terapia zajęciowa, hipoterapia, dogoterapia
  • Rozwijanie kompetencji społecznych niezależnego funkcjonowania osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka pracy z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami autystycznymi, w tym z zespołem Aspergera
  • Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego wraz z ewaluacją oraz programu rewalidacji osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju.

CZAS TRWANIA STUDIÓW:

3 semestry, 450 godzin, 180 godzin praktyk zawodowych -wersja z dodatkowym modułem pedagogiki specjalnej.

3 semestry, 390 godzin, 120 godz. praktyk -wersja bez dodatkowego modułu pedagogiki specjalnej.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.

WARUNKI ZALICZENIA: Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.

ZAPISY:

tel. firmowy : 17 856 92 88

tel. kom. 501 506 024

mail:biuro@cud.rzeszow.pl